top of page

Hoe werkt de omzetting?

Onlinevergadering

Stap 1

Na je aanvraag via de website nemen wij contact met je op. Wij zullen je wat vragen stellen om zo een juiste analyse te maken hoe wij de omzetting het beste kunnen vormgeven. Na deze stap ontvang je van ons een offerte.   

​

Werkbureau

Stap 2

Na het gesprek ontvang je jouw offerte. Deze kan je digitaal onderteken. 

Na jouw akkoord gaan wij gelijk voor je aan de slag. Wij stellen de intentieverklaringen op en sturen deze naar de Belastingdienst.

rekenmachine

Stap 3

In de derde stap hebben wij alle financiële gegevens nodig van de eenmanszaak. Zo dienen wij een beschikking aan te vragen bij de Belastingdienst om de omzetting zo fiscaal vriendelijk te kunnen laten plaatsvinden. Ook heeft de notaris een zogenoemde inbreng-verklaring (die maken wij) nodig. Kortom wij hebben gegevens nodig van je eenmanszaak, zoals een balansen en een winst en verliesrekening. Hierbij is het van belang dat de administratie goed is bijgehouden en helemaal bij is. Mocht dit niet helemaal het geval zijn geen probleem! Wij zijn onderdeel van een gecertificeerd NOAB administratiekantoor dat je hierbij kan helpen. 

notaris Stamps

Stap 4

Nu alle stukken zijn opgemaakt nemen wij alles nog een keer met je door. Daarna sturen wij alles door naar de Belastingdienst. Hierna volgt alleen nog de ondertekening bij de notaris. Daarna is je BV opgericht en ben je klaar voor de nieuwe fase van ondernemen.

Nu je een BV hebt is het van belang om het een en ander goed te regelen op administratief gebied. 

Denk hierbij aan een juiste administratie, opzetten van loonadministratie en de daarbij horende contracten en aangiftes. Ook hier hebben we aan gedacht, daarom krijg je korting op je administratie via ons bij een NOAB gecertificeerd administratiekantoor. 

bottom of page